Voor onderwijs

Amnesty International en mensenrechten in de klas? Hier vind je een aantal tips en hulplijnen. Wil je meer informatie over mensenrechten in je klas? Stuur een mailtje naar [email protected]sty-international.be

Schrijf-ze-VRIJdag

Op vrijdag 20 oktober 2017 vond Schrijf-ze-VRIJdag plaats. Leerlingen in meer dan 500 scholen zetten zich in voor mensenrechten.

Download hier alle educatieve pakketten per leeftijd

Schrijf-ze-VRIJdag: filmpjes

We selecteerden enkele beeldfragmenten die bij het educatief pakket van de Schrijf-ze-VRIJdag 2017 gebruikt kunnen worden.

Deelnemers aan het Jongerenweekend 2014

Je bent jong en wil met anderen actie ondernemen voor de mensenrechten? Bij Amnesty International wachten we op jou!

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.