Schrijf-ze-VRIJdag

OP DE SCHRIJF-ZE-VRIJDAG KOMEN 100.000 LEERLINGEN OP VOOR MENSEN DIE ONTERECHT GEVANGEN ZITTEN OF ANDER ONRECHT MEEMAKEN

Elk jaar transformeren meer dan 100.000 leerlingen in Vlaanderen en Brussel tot één gigantisch schrijfteam voor mensenrechten.

Van harte bedankt aan alle leerlingen en leerkrachten die afgelopen schooljaar meededen. Dit leverde al een prachtig resultaat op: Bernardo Caal Xol, milieuactivist uit Guatemala, is vrijgelaten!

De volgende editie vindt plaats op 3 februari 2023. Save the date! Inschrijven kan vanaf begin september.

Ontdek voor wie we schreven op de Schrijf-ze-VRIJdag in het schooljaar 2021-2022.
Lies Engelen ©
Vind hier extra klasmateriaal bij de Schrijf-ze-VRIJ-gids en tips voor een coronaveilige actiedag.
Bekijk de filmpjes bij de Schrijf-ze-VRIJ-gids.
Lees de positieve ervaringen van leerlingen en leerkrachten tijdens de Schrijf-ze-VRIJdag.
Ontdek de thema's en het lesmateriaal van de voorbije Schrijf-ze-VRIJdagen.