Schrijfmarathon

Ieder jaar in december levert Amnesty’s Schrijfmarathon wereldwijd honderdduizenden brieven, solidariteitskaartjes en handtekeningen op. Met als enig doel: rechtvaardigheid eisen voor mensen van wie de basisrechten geschonden werden. Ook in deze ongewone tijden kan je je onbeperkt inzetten voor mensenrechten.

BENIEUWD HOE JIJ KAN MEEDOEN?

1. SCHRIJF BRIEVEN IN JE KOT OF TIJDENS EEN VIDEOCALL MET VRIENDEN

2. TEKEN EEN OF MEERDERE PETITIES (ONLINE VANAF 9 NOVEMBER)

3. VOLG ONS ONLINE EVENT SCHRIJFMARATHON@HOME

4. ROEP ZOVEEL MOGELIJK ANDEREN OP OM MEE TE DOEN

Wil je graag meeschrijven tegen onrecht? Bestel hier jouw gratis schrijfpakket per post of digitaal!
Amnesty organiseert elk jaar een wereldwijde Schrijfmarathon voor mensenrechten. Na maandenlang onderzoek selecteren we 10 mensen of gemeenschappen van wie de basisrechten geschonden werden en voor wie we echt het verschil kunnnen maken. Samen zetten we autoriteiten onder druk om hun burgers beter ...
Hier vind je alle tips & tricks op maat voor de organisatie van jouw Schrijfmarathon!

DIT WAS DE SCHRIJFMARATHON 2019

Vorig jaar werden wereldwijd meer dan 6,6 miljoen Schrijfmarathon handtekeningen, brieven, kaartjes, e-mails, tweets, sms’en en tekeningen geteld. Help je ons dit jaar weer records te breken?

+ 60.000

brieven & kaartjes

In Vlaanderen leverde de Schrijfmarathon 156.416 brieven, solidariteitskaartjes én handtekeningen op, dat zijn er maar liefst 17.305 meer dan vorig jaar! Meer dan 750 gratis schrijfpakketten vlogen de deur uit.

+ 93.000

handtekeningen

En onze Franstalige collega's deden er nog een flinke schep bovenop: we eindigen op 264.600 Belgische handtekeningen. Fijn dat jullie meededen! Dit jaar opnieuw?

“Ik ben enorm blij met alle brieven en kaartjes. Het betekent dat mensen geven om mij en alles wat hier gebeurd is. Bedankt iedereen!”
- Nasu Abdulaziz
Schrijfmarathon 2019