Schrijfmarathon

Kom in actie tegen onrecht en schrijf mee!

Wereldwijd worden mensen onterecht vervolgd, geïntimideerd of gevangengezet omdat ze deelnamen aan een vreedzaam protest of op een andere manier opkwamen voor hun rechten. Door het buitensporige optreden tegen een protestactie komen soms ook omstaanders in gevaar. Tijdens de Schrijfmarathon willen we dit onrecht stoppen.

Daarom schrijven mensen elk jaar in december wereldwijd miljoenen brieven voor 10 personen.

Wil je ook mee doen met deze schrijfactie? Bestel nu jouw schrijfpakket en schrijf een brief  tijdens onze wereldwijde Schrijfmarathon in december.

Het werkt écht! Want straks worden honderdduizenden brieven en handtekeningen uitgestuurd, ook die van jou. Postzakken vol protestbrieven uit alle hoeken van de wereld komen bij machthebbers terecht. Probeer dat maar eens te negeren!

Dus: hoe meer mensen brieven schrijven of petities tekenen, hoe groter de kans dat we het onrecht kunnen stoppen. Doe ook mee!

Die enorme steun heeft me overeind gehouden. Dankzij jullie acties, jullie brieven en jullie steunberichten ben ik eindelijk vrij. Nu vraag ik jullie om hetzelfde te doen voor andere slachtoffers van onrecht.
- Germain Rukuki, vrij in 2021