Doe mee met de Schrijfmarathon

Actietermijn:
01/12/2017 tot 31/12/2017

Tijdens de Schrijfmarathon schrijven activisten en sympathisanten van Amnesty International wereldwijd honderdduizenden brieven en kaartjes voor tien personen of groepen van wie de mensenrechten ernstig worden geschonden.

Heel december organiseert Amnesty International de jaarlijkse schrijfmarathon. Verspreid over de hele wereld schrijven onze supporters miljoenen brieven, sturen kaartjes en ondertekenen petities voor individuen en groepen in nood.

Ook in Vlaanderen komen onze supporters massaal in actie. Heel de maand worden er Schrijfmarathons georganiseerd in bibliotheken, winkels, gemeentehuizen, cafés en bij mensen thuis. Amnesty International Vlaanderen trapt de schrijfmarathon af met een fantastisch Kick-off event op zaterdag 2 december in Antwerpen en op onze website kan je de hele maand met één klik je steentje bijdrage door onze petities te tekenen.

Schrijven werkt! Doe mee met de Schrijfmarathon 2017!

Hoe kan ik meedoen aan de schrijfmarathon in december?

Brieven schrijven, werkt dat wel? Bekijk de video!

Successen van de Schrijfmarathon

Vorig jaar zijn er wereldwijd meer dan 4,6 miljoen brieven en kaartjes geschreven en petities ondertekend voor mensen in nood! Hoe groter die vuist, hoe groter de druk op autoriteiten om te zorgen voor gerechtigheid.

En dat helpt! Hieronder enkele successen van de schrijfmarathon:

Samen schrijven we geschiedenis. Jouw brief kan levens veranderen!

Organiseer zelf een schrijfmarathon in december

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.