Schrijfmarathon

Ieder jaar in december levert Amnesty’s Schrijfmarathon tienduizenden brieven, solidariteitskaartjes en handtekeningen op. Met als enig doel: rechtvaardigheid eisen voor mensen van wie de basisrechten geschonden werden. Onze wereldwijde campagne groeit ieder jaar, in aantal deelnemers én hartverwarmende acties. Kunnen we dit jaar ook op jouw steun rekenen?

Wil je graag meeschrijven tegen onrecht? Bestel hier jouw gratis schrijfpakket!
Maak kennis met de mensen voor wie we opkomen tijdens de Schrijfmarathon 2020! Binnenkort kan je jouw brief online versturen!
Hier vind je alle tips & tricks op maat voor de organisatie van jouw Schrijfmarathon!

DIT WAS DE SCHRIJFMARATHON 2019

Vorig jaar werden wereldwijd meer dan 6,6 miljoen Schrijfmarathon handtekeningen, brieven, kaartjes, e-mails, tweets, sms’en en tekeningen geteld. Help je ons dit jaar weer records te breken?

+ 60.000

brieven & kaartjes

In Vlaanderen leverde de Schrijfmarathon 156.416 brieven, solidariteitskaartjes én handtekeningen op, dat zijn er maar liefst 17.305 meer dan vorig jaar! Meer dan 750 gratis schrijfpakketten vlogen de deur uit.

+ 93.000

handtekeningen

En onze Franstalige collega's deden er nog een flinke schep bovenop: we eindigen op 264.600 Belgische handtekeningen. Fijn dat jullie meededen! Dit jaar opnieuw?

“Ik ben enorm blij met alle brieven en kaartjes. Het betekent dat mensen geven om mij en alles wat hier gebeurd is. Bedankt iedereen!”
- Nasu Abdulaziz
Schrijfmarathon 2019