Rik Vereecken

Voorzitter

Rik Vereecken is hoofd van de dienst Biotechniek-elektronica in AZ Sint-Lucas te Gent en is daar tevens actief in de werkgroep "solidariteit", die zich o.m. in samenwerking met Memisa, bekommert om een partnerziekenhuis in de Democratische  Republiek  Congo. Daarnaast is hij ook docent voor de bacheloropleiding elektrotechniek aan de hogeschool Sint-Lieven.

Sinds zijn 17 jaar is hij lid van de Amnesty groep in Melle en nadien ook lid van de stuurgroep van de regio Gent van Amnesty. In die functie is hij verantwoordelijk voor de communicatie, inclusief de nieuwsbrief en de website.

Hij wil zich als voorzitter van Amnesty International Vlaanderen vooral inzetten voor het actieplan om het activisme binnen Amnesty Vlaanderen te versterken. Hierbij is het belangrijk om een gezond evenwicht te vinden tussen de groei in fondsenwerving en de groei als actieve ledenbeweging.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.