Ilona Plichart

Secretaris

Ilona Plichart kwam als zovelen op de middelbare school in contact met Amnesty International. Ze was tijdens haar studentenjaren actief in de studentengroep van Antwerpen en was daarvan enkele jaren de coördinator. Ze draaide ook mee in het Steunpunt Internationaal Beleid. Na enkele jaren Amnesty Vlaanderen eerder vanop een afstand gevolgd te hebben, werd ze in najaar 2011 gecoöpteerd als bestuurder. Op de Algemene Vergadering van 21 april 2012 werd ze gekozen tot bestuurder.

Ilona Plichart wil als bestuurder vanuit de ervaring als Amnesty-activist de komende jaren mee trekken aan uitbouw van Amnesty Vlaanderen. Ze wil graag mee nadenken over een verbreding en versterking van de beweging, hoopt een aantal internationale dossiers op te volgen en kijkt uit naar het voor Amnesty nieuwe thema global warming.

Ilona Plichart is professioneel actief als coach, trainer, samenlezen en communicatie-ontwikkelaar.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.