Verenigde Staten: bescherm het recht op abortus!

Verenigde Staten: bescherm het recht op abortus!

3.592 / 10.000 handtekeningen

Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft beslist de bescherming van het recht op abortus te beëindigen. Daardoor zijn het nu de individuele staten die het recht op abortus reguleren.

Abortus is nu volledig of bijna volledig verboden in meer dan de helft van de staten, 26 om precies te zijn. Verscheidene andere staten staan op het punt om soortgelijke beperkingen of verboden in te voeren.

De situatie is duidelijk: de Verenigde Staten komen terug op het fundamentele recht op abortus en brengen het leven en de gezondheid van miljoenen mensen in gevaar.

EEN MENSENRECHT DAT BESCHERMD MOET WORDEN

Toegang tot abortus is een mensenrecht. Iedereen die zwanger kan worden heeft het recht op leven, op gezondheid en op een leven vrij van geweld, discriminatie, foltering of andere wrede of onmenselijke behandeling. Iemand dwingen een zwangerschap te voldragen, om welke reden dan ook, is een schending van deze rechten. Abortus moet legaal, veilig en toegankelijk zijn voor iedereen die zwanger kan worden.

Help ons ervoor te zorgen dat iedereen toegang heeft tot abortuszorg. Teken deze petitie om de gouverneurs van de Amerikaanse staten te vragen het recht op abortus in hun staat veilig te stellen.

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank. Alleen je initialen en geboortejaar worden doorgegeven aan de geadresseerde(n) van de petitie.