Verenigingen

Organiseer een digitaal schrijfmoment met jouw sociaal-culturele vereniging en maak samen een verschil.

Van culturele tot sociaal geëngageerde verenigingen, van seniorenclubs tot jeugdhuizen; onze Schrijfmarathon verenigt elke interesse, strekking, jong en oud. Met deze gouden tips & tricks krijg je ook in ongewone tijden jouw leden en sympathisanten aan het schrijven.

1. Kies een Moment voor je schrijfevent

De Amnesty Schrijfmarathon vindt plaats van 1 tot en met 31 december. Selecteer alvast een specifieke datum of meerdere data op jullie activiteitenkalender.

TIP: 10 december is Internationale Dag van de Mensenrechten.

2. Bedenk een geschikt format

Zet ons schrijfpakket in de kijker en moedig je leden en sympathisanten aan om van thuis uit mee te schrijven of nodig iedereen uit voor een online schrijfwebinar (met een streepje muziek, een spreker of in de vorm van een leesclub, ...).

3. Bestel een gratis schrijfpakket

Bestel hier jouw gratis schrijfpakket! Daarin vind je achtergrondinfo over de mensen voor wie we schrijven, voorbeeldbrieven, solidariteitskaartjes, balpennen en affiches. Kortom, alles wat je nodig hebt om mensen aan het schrijven te krijgen.

4. Promoot je schrijfmarathon

Wij helpen je graag om jouw initiatief voluit in de kijker te zetten. Wil je in jullie ledenmagazine, op de website, in de nieuwsbrief of via sociale media promo voeren voor de Schrijfmarathon? Op onze promopagina vind je al het nodige beeldmateriaal, logo’s, een perstekst, hashtags en voorbeeldposts voor sociale media.

5. Tel alle brieven & stuur ze op

Verzamel alle geschreven brieven en kaartjes en tel ze. Vul de aantallen in op de scorekaart in het pakket en stuur alles naar ons Amnesty-kantoor in Brussel. Wij zullen de aantallen van alle schrijfacties samentellen en ervoor zorgen dat de brieven terechtkomen bij de juiste bestemmeling. Op die manier staan wij in voor de verzendkosten naar het buitenland en houden we een deelname aan de Schrijfmarathon zo eenvoudig mogelijk. Houd onze kanalen in de gaten om te weten welke impact al die brieven hebben!

MEER WETEN?

Wil jij met jouw vereniging ook meedoen aan de grootste mensenrechtencampagne ter wereld? Maar weet je niet goed waar te beginnen en wil je nog even persoonlijk van gedachten wisselen? Dan kan je steeds terecht bij onze medewerker Cara Allonsius:

E: cara.allonsius@amnesty-international.be
T: 02 669 37 37