België: strijd tegen seksueel geweld

België: strijd tegen seksueel geweld

11.118 / 15.000 handtekeningen

De cijfers liegen er niet om: seksueel geweld is een ernstig probleem in België. Per dag worden er in ons land gemiddeld 100 mensen verkracht. Elke dag zullen 100 levens nooit meer hetzelfde zijn.

9 op 10 slachtoffers doet geen aangifte, soms uit schrik om niet geloofd te worden. En zelfs als men aangifte doet, is de kans op een veroordeling gering. Volgens onderzoek resulteert minder dan 5% van alle verkrachtingszaken in een effectieve veroordeling. Dat is onaanvaardbaar. Want het gaat hier om een verregaande aantasting van de fysieke en psychische integriteit van een persoon.

Preventiecampagnes, opvang van slachtoffers en bestraffing van daders zijn noodzakelijk in de strijd tegen seksueel geweld.

Ondersteun onze eis en vraag de regeringen van België om een topprioriteit te maken van de strijd tegen seksueel geweld.

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.