Steun Cecillia, Netsai en Joanah uit Zimbabwe

Steun Cecillia, Netsai en Joanah uit Zimbabwe

14 / 5.000 handtekeningen

ONTVOERD, MISHANDELD EN VASTGEZET VOOR HUN PROTEST

De drie vriendinnen Cecillia, Netsai en Joanah werden ontvoerd, mishandeld en vastgezet nadat ze een demonstratie leidden in Zimbabwe. Ze riskeren nu jaren celstraf.

Cecillia, Joanah en Netsai uit Zimbabwe hebben veel gemeen: ze houden van bordspellen, Netflix kijken en ze hebben een passie voor politiek. Helaas delen ze nu ook herinneringen aan een verschrikkelijke en vernederende gebeurtenis. Op 13 mei 2020 leidden ze een demonstratie tegen de regering. Achteraf werden de vrouwen gearresteerd en ontvoerd. De vrouwen getuigen dat ze werden gefolterd, aangerand en gedwongen om hun uitwerpselen te eten. De autoriteiten stelden geen onderzoek in naar de feiten. Wel klaagden ze de vrouwen aan voor het verzinnen van deze tragedie. Ze riskeren een lange celstraf.

Roep de autoriteiten van Zimbabwe op om Cecillia, Netsai en Joanah onmiddellijk vrij te laten.

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.
Steun alle verhalen van de schrijfmarathon

Je telefoonnummer invullen is niet verplicht. Vul je je telefoonnummer in? Dan kan Amnesty je telefonisch benaderen om te informeren over onze acties of om je steun te vragen.