Schrijf-ze-VRIJdag: inschrijving

Op vrijdag 20 oktober 2017 vindt een gloednieuwe Schrijf-ze-VRIJdag plaats. Schrijf je hier in!

De Schrijf-ze-VRIJdag is een mix van mensenrechteneducatie en mensenrechtenactivisme in scholen. Onder jouw begeleiding leren kinderen en jongeren bij over mensenrechten, en krijgen ze een kans om actie te voeren.

De Schrijf-ze-VRIJpakketten bevatten achtergrondinformatie, educatieve activiteiten, voorbeeldbrieven, petities, filmpje en andere actietips. Kortom, ze zijn de ideale leidraad om van deze dag (of zelfs de weken ervoor) een succes voor de mensenrechten te maken.

Via onderstaand formulier laat je ons weten dat ook jouw school deelneemt aan de Schrijf-ze-VRIJdag en kunnen we jou op de hoogte houden van de impact van jullie acties.

Ingeschreven scholen krijgen na de Schrijf-ze-VRIJdag het felbegeerde mensenrechtencertificaat van Amnesty International toegestuurd.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.