Steun Pavitri uit India

Steun Pavitri uit India

116 handtekeningen van het 5000 streefdoel

Pavitri komt op voor mensen van wie hun land illegaal wordt afgepakt. Ze wordt daarom continu bedreigd.

Al jarenlang wordt Pavitri bedreigd omdat ze het opneemt tegen twee bedrijven. Die kochten grond op om twee energiecentrales te bouwen. De mensen die hun grond verkochten, zeggen onder valse voorwendsels en onder dwang te zijn overgehaald. Ook Pavitri’s familie raakte zo land kwijt.

Samen met anderen richtte Pavitri een organisatie op die mensen helpt de bedrijven aan te klagen. Ze ontvangt sindsdien veel bedreigingen. In april 2018 kreeg ze nog twee mannen op bezoek. Die zeiden haar dat ze de klachten tegen hun bedrijf moest intrekken. Ze dreigden met de woorden: “Van alle mensen die je hielpen om de klachten in te dienen, zal niemand je kunnen redden. Want we zullen hen tot zwijgen brengen.” Na een uur gingen de mannen weg, maar de dag erna kwamen ze terug en de dag daarna weer.

De politie ondernam niets tegen deze dreigementen. Desondanks zet Pavitri haar strijd voort. Ze is een voorbeeld voor veel vrouwen uit haar regio.

We roepen de autoriteiten op om Pavitri en haar dorpsgenoten te beschermen en de verantwoordelijken voor de dreigementen en de landroof te berechten.

teken de petitie

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.