Steun de Sengwer uit Kenia

Steun de Sengwer uit Kenia

76 handtekeningen van het 5000 streefdoel

De Sengwer, die een spirituele band hebben met het woud waar ze leven, worden gewelddadig van hun land verdreven door de overheid.

De Sengwer leven in het prachtige Embobutwoud in Kenia. Ze hebben een diepe, spirituele band met het woud. Het is het land van hun voorvaders, waar ze al eeuwen op leven en werken.

Maar de autoriteiten verdrijven de inheemse Sengwer-bevolking gewelddadig van hun land. Woudwachters en politieagenten hebben sinds 2012 minstens 2.600 huizen platgebrand. Duizenden mensen hebben het meegemaakt dat ze van de ene dag op de andere dakloos werden. In 2018 schoot de politie ook een man dood.

Deze acties worden door de overheid gerechtvaardigd door haar strijd tegen ontbossing. Er is echter geen enkel bewijs dat de Sengwer schade toebrengen aan het woud. De Sengwer zijn vastberaden om op hun grond te blijven en strijden voort voor hun rechten.

We roepen de Keniaanse autoriteiten op om het geweld te stoppen en de Sengwer in alle rust te laten leven op de grond van hun voorvaders.

teken de petitie

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.