Steun Ni Yulan in haar strijd

Steun Ni Yulan in haar strijd

5.396 handtekeningen van het 8000 streefdoel

Filters maken de realiteit niet beter.

jouw handtekening wel.

#ChangeReality

Al jarenlang voert Ni Yulan actie tegen gedwongen huisuitzettingen. Sindsdien is ze een doelwit van de politie.

In 2002 werd ze opgepakt toen ze de sloop van een huis filmde. Aan de dagenlange martelingen hield ze gebroken voeten en knieschijven over, waardoor ze nu in een rolstoel zit. Toen ze compensatie vroeg, werd ze gearresteerd en tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld. Ook verloor ze haar licentie om als advocaat te werken.

Na haar vrijlating zette ze haar werk voor het groeiende aantal slachtoffers van uitzettingen voort. Daarop werd ze nog twee keer gevangengezet voor in totaal vierenhalf jaar. Buiten de gevangenis werd ze voortdurend lastiggevallen, kreeg ze een reisverbod opgelegd en werd ze ten minste zeven keer uit haar huis gezet. De laatste keer in april 2017.

Zo gaan de Chinese autoriteiten om met verdedigers van de mensenrechten.

Het gebeurt in China steeds vaker dat mensen uit hun huis gezet worden, waarna de woning wordt afgebroken om plaats te maken voor de aanleg van wegen, fabrieken of wooncomplexen. Op deze manier kunnen lokale bestuurders voldoen aan de wens van de Communistische Partij om voor economische groei te zorgen. De huisuitzettingen gaan gepaard met veel geweld, en de gedupeerden krijgen slechts een kleine vergoeding, die niet meer bedraagt dan een fractie van de waarde van hun huis.

We roepen de directeur van het gemeentelijk veiligheidsbureau van Peking op om Ni Yulan en haar familie met rust te laten, hen een woning te laten zoeken en het reisverbod op te heffen. Ook vragen we een onderzoek naar de intimidaties en berechting van de daders.

teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.