Solidariteitsprijs: stem nú voor Amnesty International

Solidariteitsprijs: stem nú voor Amnesty International

17 augustus 2021

Zag je 'm ook in de krant, onze kleurrijke make-over van de typische zwart-witte QR-code? Met deze advertentie haalden we de selectie van De Standaard Solidariteitsprijs. Jij kan ervoor zorgen dat we ook de publieksprijs winnen!

Hoe kan je stemmen?

1. Ga naar www.standaard.be/solidariteitsprijs.
  2. Vink de advertentie van Amnesty International aan.
  3. Stemmen maar!

De stemming loopt van 17 augustus t.e.m. 31 augustus. Hartelijk bedankt voor jouw stem.

Wat valt er te winnen?

De Standaard Solidariteitsprijs biedt een unieke kans om mensenrechten onder de aandacht te brengen van tienduizenden krantenlezers. Naast de juryprijs is er ook een publieksprijs waarvoor iedereen kan stemmen.

Als Amnesty International die publieksprijs wint, kunnen we drie keer gratis én paginagroot adverteren in De Standaard. Hoe meer mensen ons werk kennen, hoe sterker we staan om mensenrechtenschendingen te stoppen.

Onze advertentie

Liefde is liefde. En liefde is een mensenrecht. Het maakt niet uit wie je bent en of je nu bijvoorbeeld als man van mannen houdt, een trans persoon bent of als je identiteit buiten de twee hokjes 'man of vrouw' ligt. Word je hierom toch gediscrimineerd, dan is dat een schending van je mensenrechten.

Communicatiebureau Prophets liet zich inspireren door de regenboogvlag, het symbool bij uitstek van de LGBTI+ gemeenschap, voor een make-over van de typische zwart-witte QR-code. Het resultaat is een sterke en duidelijke vertaling van Amnesty’s boodschap: stop het zwart-witdenken over LGBTI+ mensen. Want liefde is een mensenrecht en verdient jouw steun.

Deze boodschap is relevanter dan ooit, want de ongelijke behandeling van personen binnen het LGBTI+ spectrum blijft voortduren. Het leidde eerder dit jaar nog tot een nieuwe, absurde, discriminerende wet in Hongarije.

Bedankt dat je stemt voor onze mensenrechten!