Schrijfmarathon: Organiseer je eigen Schrijfactie in december!

Schrijfmarathon: Organiseer je eigen Schrijfactie in december!

17 november 2017

Iets simpels als een brief kan levens veranderen! Het bewijs? Verschillende mensen uit eerdere schrijfmarathons kwamen vrij. Jij kunt helpen om nog meer levens te veranderen, bijvoorbeeld door je eigen Schrijfmarathon te organiseren.

Dit jaar was er al goed nieuws over o.a. Chelsea Manning, Máxima Acuña en Muhammad Bekzhanov. Manning en Bekzhanov kwamen vrij, de aanklachten tegen Acuña werden ingetrokken. Acuña liet Amnesty weten dat de brieven en kaartjes veel betekenen: “Ze gaven me het gevoel dat ik er niet alleen voor sta in mijn strijd tegen onrecht”. Dit jaar nemen we dus opnieuw onze pen op voor tien mensenrechtenverdedigers, doe mee en organiseer je eigen Schrijfmarathon.

Weinig tijd? Je eigen Schrijfmarathon organiseren hoeft niet veel tijd te kosten en kan bij wijze van spreken vanuit je luie zetel thuis. Met het actiepakket dat je online kunt bestellen, kan je makkelijk met vrienden, familieleden, klanten,... aan de slag, bij jou thuis of ergens anders – aan jou de keuze. Het enige dat je verder nog moet doen is je vrienden en familie verwittigen!

Handig is ook dat jij zelf mag kiezen wanneer je jouw Schrijfmarathon organiseert. Tijdens de middagpauze in de refter, na afloop van je sportwedstrijd of tijdens het kerstfeestje van je vereniging, mogelijkheden genoeg – zolang je jouw Schrijfmarathon maar ergens tussen 2 en 31 december organiseert.

Zin om er meer werk in te steken? Jouw eigen Schrijfmarathon mag je zo groot of klein organiseren als jij wilt. Dus als het organiseren van grotere evenementen jouw ding is: leef je uit – des te meer brieven jouw Schrijfmarathon oplevert, des te beter. In de kerstperiode zijn er ook veel grote evenementen waarbij je jouw Schrijfmarathon eventueel kan aansluiten, zoals een kerstmarkt of eindejaarsfeest.

Originaliteit werkt! Mensen verwachten geen Schrijfmarathon terwijl ze bij de kapper zitten te wachten op hun knipbeurt of in de rij bij de lokale groentewinkel. En hun deelname aan de Schrijfmarathon is zo een fijn tijdverdrijf in de tijd dat ze moeten wachten.

Bestel dus snel je actiepakket! Dit is gratis, ook als je extra materiaal nodig hebt voor grotere groepen. Voor 2017 hopen we 50.000 brieven en kaartjes te versturen vanuit Vlaanderen, dus we kunnen alle hulp gebruiken. Hopelijk kunnen Clovis, Shackelia en de anderen waarvoor we schrijven dit jaar ook op jou rekenen!

Veel succes!

We helpen je graag bij het organiseren van jouw schrijfmarathon. Stel je vragen via [email protected]

Successen van de schrijfmarathon

Vorig jaar zijn er wereldwijd meer dan 4,6 miljoen brieven en kaartjes geschreven en petities ondertekend voor mensen in nood! Hoe groter die vuist, hoe groter de druk op autoriteiten om te zorgen voor gerechtigheid.

en dat helpt! hieronder enkele successen van de schrijfmarathon:

Schrijf mee geschiedenis tijdens de schrijfmarathon!