Meppen voor mensenrechten op de festivals

Meppen voor mensenrechten op de festivals

17 augustus 2017

De festivalbezoekers van Sfinks Mixed en Dranouter spraken met een welgemikte mep hun steun uit voor mensenrechtenverdedigers!

Bekijk de fotoalbums op onze facebookpagina

Bedankt aan alle vrijwilligers die zich hebben ingezet op de festivals. Wil jij ook komen helpen bij onze acties? Word campaigner!

Ik meld me aan

Brave

Over de hele wereld nemen mensen enorme risico’s om onze rechten te verdedigen. Ze worden lastiggevallen, gemarteld, gevangengezet en zelfs gedood, alleen maar omdat ze opkomen voor de rechten van anderen.

De wereldwijde campagne ‘BRAVE’ roept mensen op om in actie te komen voor mensenrechtenverdedigers. Zodat iedereen hen erkent en ondersteunt daar waar mogelijk in hun strijd voor een rechtvaardige wereld. Zonder hun moed zou onze wereld een stuk minder rechtvaardig zijn. Daarnaast wil Amnesty met deze campagne ook duidelijk maken dat iedereen BRAVE kan zijn: we spreken dus niet over superhelden, maar over gewone mensen…. Dus ook jij!

Samen willen we met deze campagne mensenrechtenverdedigers de kracht geven om door te gaan, hen beschermen, en hen ondersteunen in hun werk. Daarnaast wil Amnesty miljoenen mensen inspireren om samen met mensenrechtenverdedigers onrecht te bestrijden.

Op de festivals in 2017 hebben we aandacht gevraagd voor de situatie van mensenrechtenverdedigers wereldwijd door te focussen op drie individuele mensenrechtenverdedigers en de problemen waarmee zij te maken krijgen:

• Azza Soliman. Elke dag riskeert Azza haar eigen veiligheid en vrijheid door houvast te bieden aan misbruikte slachtoffers in Egypte.Kom in actie voor Azza
  • Sakris Kupila. Sakris is een 21-jarige transgender uit Finland. Hij komt op voor transgenderrechten.Steun Sakris
  • Tep Vanny. Tep (37) uit Cambodja zit sinds augustus 2016 opnieuw in de gevangenis. Al tien jaar neemt zij het op voor het recht op huisvesting van haar gemeenschap.Teken de petitie voor haar vrijlating