Steun Nasser uit Marokko

Steun Nasser uit Marokko

363 / 5.000 handtekeningen

GEFOLTERD EN ONTERECHT IN DE CEL NA VREEDZAAM PROTEST

Mensenrechtenverdediger Nasser Zefzafi zit een celstraf van 20 jaar uit omdat hij vreedzaam opkwam voor verandering. In de gevangenis werd hij gefolterd en zijn gezondheid gaat achteruit.

Nasser Zefzafi leefde vredig met zijn gezin in de Rif-regio in het noorden van Marokko. Dit gebied kampt onder meer met problemen in de gezondheidszorg en het onderwijs. De Hirak El-Rif beweging ontstond toen in 2016 protesten uitbraken waarin om verandering werd gevraagd. Nasser speelde daar een belangrijke rol in. Op 29 mei 2017 werd hij gearresteerd omdat hij een preek in een moskee onderbrak en de imam ervan beschuldigde een spreekbuis van de autoriteiten te zijn. Nasser kreeg 20 jaar gevangenisstraf. Hij heeft intussen zenuwpijn en ademhalingsproblemen, maar hij krijgt niet de nodige medische zorgen.

Roep de autoriteiten van Marokko op om Nasser onmiddellijk vrij te laten.

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.
Steun alle verhalen van de schrijfmarathon

Je telefoonnummer invullen is niet verplicht. Vul je je telefoonnummer in? Dan kan Amnesty je telefonisch benaderen om te informeren over onze acties of om je steun te vragen.