Mooov Filmfestival vrijwilligers gezocht

Actie

Mooov Filmfestival vrijwilligers gezocht

Tussen 23 april en 5 mei toont MOOOV filmfestival internationale films van wereldformaat, die helemaal passen in het verhaal van Amnesty International.

Naar jaarlijkse gewoonte zal Amnesty er actievoeren. Help mee handtekeningen verzamelen voor de vrijlating van professor Ahmadreza Djalali en pik ondertussen ook een MOOOV-film mee.

De Iraans-Zweedse professor Ahmadreza Djalali - die ook gastdocent was aan de Vrije Universiteit Brussel - werd op 25 april 2016 opgepakt tijdens een bezoek aan zijn vaderland. Na een volkomen oneerlijk proces veroordeelden de Iraanse autoriteiten hem tot de doodstraf. Volgens de professor moet hij boeten omdat hij weigerde te spioneren voor Iran. Het verdict werd voorlopig nog niet uitgevoerd. Amnesty International doet er alles aan om dat niet te laten gebeuren en daarvoor rekenen we op jouw steun!

Wat kan je doen tijdens MOOOV? Beman onze actiestand en verzamel net voor en net na de filmvoorstellingen handtekeningen voor onze petitie om Ahmadreza's doodstraf ongedaan te maken en zijn vrijlating te eisen. Tussendoor kan je een geweldige MOOOV-film meepikken natuurlijk.

Meld je aan via het inschrijvingsformulier hiernaast of stuur een mailtje naar [email protected]

Parels uit de wereldcinema

Elk jaar trakteert MOOOV het Vlaamse publiek twee weken lang op parels uit de wereldcinema. Meer info over de locaties en het filmprogramma vind je op de website van MOOOV.

registreer je nu

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.