Tine Faseur

Tine Faseur, professor marketing aan de KU Leuven, is lid van de Raad van Bestuur sinds april 2017.

Ze is bovendien al jarenlang lid van de Amnesty-groep in Melle. Toen ze 15 jaar geleden terechtkwam bij de groep was ze verrast door het enthousiasme van de groepsleden. Het gaf haar veel voldoening te kunnen meewerken aan een doel waar ze volledig achterstaat, tegelijk een leuke tijd te beleven en bij te leren over mensenrechten en de werking van Amnesty International.

Met haar ervaring als groepslid en de kennis die ze professioneel heeft opgebouwd, geeft ze mee vorm aan de aanpak van de grote en kleine uitdagingen waar Amnesty International Vlaanderen voor staat.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.