Luc Rademakers

Luc Rademakers heeft een lange historiek in de media als journalist, hoofdredacteur en in tal van directiefuncties in verschillende mediabedrijven. Momenteel is hij als zelfstandig consultant actief in change management, nieuwe businessmodellen en integratie van digitale werkprocessen.

Luc is rotsvast overtuigd van het belang van mensenrechten. Met zijn engagement wil hij de belangrijke en noodzakelijke inspanningen om het respect voor mensenrechten te vrijwaren een extra duwtje in de rug geven.

In de Raad van Bestuur van Amnesty Vlaanderen brengt hij een grote dosis bestuurlijke ervaring mee, die er, zoals bij elke organisatie, moet voor zorgen dat het kader en de toekomst waarin de personeelsleden en de vele vrijwilligers zich inzetten, op een goede manier verzekerd zijn.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.