Jasper Delva

Jasper Delva studeerde sociologie aan de KU Leuven en werkt momenteel als doctoraal onderzoeker in de onderzoeksgroep Werk- en Organisatiestudies aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van diezelfde universiteit.

Zijn opleiding en werk als doctoraal onderzoeker versterkte zijn gevoeligheid voor verschillende vormen van sociale ongelijkheid, zoals de schending van mensenrechten. Als student werd hij lid van de Amnesty International Studentenkern Leuven en in 2017 van de Raad van Bestuur van Amnesty International Vlaanderen.

Omdat de strijd voor mensenrechten duidelijk nog niet gestreden is, gebruikt Jasper zijn ervaringen als lid en coördinator van de Amnesty International Studentenkern Leuven, alsook de inzichten die hij tijdens zijn studies en onderzoek verwierf om de verschillende uitdagingen waar Amnesty International Vlaanderen voor staat mee aan te pakken.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.