Hilde Stals

Co-voorzitter

Hilde Stals studeerde rechten en internationale politiek in Leuven en Antwerpen. Ze was werkzaam in de uitgeefsector en een sociale huisvestingsmaatschappij.

Reeds in de middelbare school was Hilde actief voor Amnesty. Ze richtte een schoolschrijfgroep op in Bree en tijdens haar studies in Leuven organiseerde ze er de eerste mensenrechtenweek aan de rechtsfaculteit. Hilde legde zich de afgelopen jaren vooral toe op het internationale beleid van Amnesty International. Ze vertegenwoordigde Amnesty Vlaanderen meermaals op de internationale Amnesty-fora zoals de tweejaarlijkse Internationale Algemene Vergadering.

Als co-voorzitter van Amnesty International Vlaanderen zal Hilde vooral focussen op het internationale beleid van Amnesty International.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.