Steun Marinel uit de Filipijnen

STRIJDT VOOR HULP

NA VERWOESTENDE TYFOON

WIE? Marinel Sumook Ubaldo (22), klimaat- en mensenrechtenactiviste

Marinel was slechts 16 toen ze werd geconfronteerd met de mogelijke gevolgen van klimaatverandering. In 2013 overleefde ze tyfoon Haiyan, één van de dodelijkste tyfoons ooit. Meer dan 6.000 mensen kwamen om en miljoenen anderen werden dakloos. De Filipijnse overheid schiet nog steeds tekort in haar hulp aan de slachtoffers.

WAT IS ER AAN DE HAND?

Op 13 november 2013 overleefde Marinel tyfoon Haiyan. Haar dorp werd volledig verwoest. Nu, zes jaar later, staan de duizenden slachtoffers nog steeds in de kou. Er is onvoldoende toegang tot voedsel en water, degelijk onderdak, elektriciteit en sanitaire voorzieningen. De Filipijnse overheid laat deze mensen in de steek.

Als mensenrechtenactiviste wijst Marinel de Filipijnse overheid op haar verplichtingen en eist ze dat haar gemeenschap wordt geholpen. Marinel getuigde al op een klimaatconferentie in New York en op de klimaattop in Parijs en roept via sociale media regeringen wereldwijd op om klimaatverandering een halt toe te roepen.

Onze oproep

We eisen dat de Filipijnse overheid alles in het werk stelt zodat de slachtoffers van de tyfoon opnieuw hun leven kunnen leiden in menswaardige omstandigheden. Teken nu!

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.