Stop de communicatie-lockdown in Kashmir!

Actie

Stop de communicatie-lockdown in Kashmir!

Stel je voor dat je niet even naar huis kan bellen. Dat is vandaag de realiteit voor duizenden Kashmiri’s wereldwijd. Acht miljoen Kashmiri’s zitten al langer dan een maand vast in hun huizen. Buiten de regio kunnen hun familie en vrienden hen niet bereiken. Intussen horen we verhalen over avondklokken, protesten, medische noodsituaties en het overmatig gebruik van geweld door het bestuur. Families worden onder deze bezetting uiteen getrokken - een collectieve straf voor de mensen van Kashmir. Dat is de menselijke kost van de black-out en dit kunnen we niet negeren.
De decennialange politieke strijd over Kashmir heeft vooral impact op de mensen die er wonen. Vandaag meer dan ooit.

Help hen centraal te zetten op dit cruciale punt in de Indiase geschiedenis. Spport de Indiase gouverneur van Jammu en Kashmir, Satya Pal Malik, om de communicatie-lockdown op te heffen en de mensen te laten spreken.

Laten we de Indiase regering tonen dat de wereld meekijkt.

Lees het persbericht hier

Logo Amnesty International