Amnesty-jongerengroepen

Jongeren kunnen zich op heel wat manieren inzetten voor Amnesty. Een toffe manier is het deel uitmaken van een jongerengroep.

Ben je jong en vol vuur om mensenrechten te verdedigen? Doe je dat liefst van al in een bende, met andere enthousiaste jongeren? Dan is een Amnesty-jongerengroep de ideale manier voor jou om in actie te komen.

Wat doe je als jongerengroep?

Je helpt mensenrechten promoten en dat kan je doen zoals je wil: door het organiseren van Amnesty-schrijfacties, debatten, feestjes om geld in te zamelen, … Zolang er een link is met mensenrechten, zit je goed.

Als groep kom je regelmatig samen om te brainstormen over je acties en om deze in elkaar te boksen. Hoe vaak juist? Dat kies je volledig zelf.

Je kan altijd rekenen op de hulp van Amnesty-jongerenmedewerkster Cara om je kleinste of wildste ideeën te helpen uitwerken en geweldig promomateriaal te krijgen (banners, posters, T-shirts, …). Wil je dat iedereen de weg vindt naar je Amnesty-groep? Dan vermelden we jouw groep zeker op deze website.

Start je eigen jongerengroep op

Goesting om met een groepje vrienden actie te ondernemen? Stuur dan een mail naar jongerenmedewerkster Cara (cara.allonsius@amnesty-international.be). Zij helpt je met plezier op weg.

Ben je jonger dan 16 jaar? Dan kan je een schoolgroep opstarten. Stuur een mail naar onze medewerker Nick (nick.vandenbroucke@amnesty-international.be), die je graag zal bijstaan.

Kom bij een bestaande jongerengroep

Ben je van Gent, Antwerpen, Brussel of Leuven? Dan kan je ook bij de bestaande jongerengroepen aankloppen.

Bekijk hun acties op de Facebookpagina van de jongerengroep Gent, Facebookpagina van de jongerengroep Antwerpen of de Facebookpagina van de jongerengroep Leuven. Woon je in de buurt, contacteer hen dan zeker!

“Samen een groep vormen met jonge gepassioneerde mensenrechtenactivisten, dat is ons doel. Want alleen kan je veel, maar samen kunnen we alles.”

Minte, lid van de jongerengroep in Gent

Wat je ook doet, je staat er nooit alleen voor. Onze jongerenmedewerkster Cara is er altijd om je te helpen.

Contacteer haar via e-mail op cara.allonsius@amnesty-international.be of stel je vraag via onderstaand formulier. Tot snel!

Stel je vraag via dit formulier:

Lees meer over Amnesty jongeren

Logo Amnesty International