Jongerenactivist

Je bent jong en wil met anderen actie ondernemen voor de mensenrechten? Bij Amnesty International wachten we op jou!

Je wil met je klas of jeugdbeweging een fuif, filmavond of iets anders organiseren en tegelijk de mensenrechten in de kijker zetten? Laat het ons zeker weten. Wij bieden je graag de nodige ondersteuning.

Of wil je liever op regelmatige basis met andere jongeren actie voeren voor de mensenrechten? Voor scholieren in de lagere of secundaire school zijn er de schoolgroepen. Studenten op hogeschool of unief kunnen terecht bij de studentenkernen.

Bestaat er op jouw school of universiteit nog geen jongerengroep? Richt er zelf één op. Of wil je met een groepje vrienden in je vrije tijd je eigen groep oprichten? Ook dat kan.

Wat is een Jongerengroep?

Jongeren kunnen zich op heel wat manieren inzetten voor Amnesty. Een toffe manier is het deel uitmaken van een jongerengroep. Een bende enthousiaste jongeren die zich inzetten voor mensenrechten.

Meer informatie over Jongerengroepen:

Meer weten?

Voor meer informatie, neem contact op via telefoon T: 02 669 37 37 en vraag naar Nick Vanden Broucke of stel hem je vraag via e-mail [email protected].

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.