5 manieren om de doodstraf van Djalali te stoppen

De Iraanse wetenschapper en VUB-gastprofessor Ahmadreza Djalali werd in Iran beschuldigd van spionage en ter dood veroordeeld. Hij zit al meer dan 3 jaar vast zonder eerlijk proces, terwijl zijn gezondheid onverminderd achteruit gaat. Op maandag 29 juli werd Dr. Djalali geblinddoekt weggebracht van de vleugel in de Evin-gevangenis waar hij verbleef en overgebracht naar een onbekende locatie. De familie en advocaat van de man weten niet waar hij wordt vastgehouden, noch waarom hij werd weggebracht.

Amnesty International is ongerust over de veiligheid en het welzijn van Dr. Djalali en beschouwt de actie als een gedwongen verdwijning. Iran moet deze onwettige actie meteen stopzetten en bekend maken waar Dr. Djalali zich bevindt.

In België tekenden al 125.000 mensen de petitie van Amnesty International die oproept de doodstraf tegen Dr. Djalali in te trekken en zijn vrijlating eist. Het is van cruciaal belang om samen aandacht te blijven vragen voor deze zaak. Alleen zo kunnen we iets aan Djalali's situatie veranderen.

Kom vandaag nog in actie EN #SAVEAHMADREZA!

Wat kan jij doen?

1. TEKEN OF DEEL ONZE PETITIE

Al meer dan 125.000 bezorgde Vlamingen tekenden onze petitie.
Voeg ook jouw handtekening toe of deel de petitie met zoveel mogelijk vrienden en zet onze eis voor de vrijlating van Dr. Djalali nog meer kracht bij.

TEKEN DE PETITIE

2. MAAK lawaai op sociale media

Kom in actie op Twitter en Facebook: retweet onze tweet en deel onze statusupdate op Facebook met de hashtag #SaveAhmadreza.

DEEL OP Twitter

DEEL OP FACEBOOK

3. STUUR EEN BRIEF NAAR IRAN

Download de voorbeeldbrief met adresgegevens en stuur of mail hem zo snel mogelijk naar de Iraanse autoriteiten.

DOWNLOAD DE BRIEF

4. Hang een Affiche voor je raam

Help ons de situatie van Djalali zichtbaarder te maken door een affiche voor je raam te hangen of er enkele te verspreiden in de publieke ruimte. Download de affiche hier of bestel een pakket (min. 5 ex.) door een mailtje te sturen naar cara.allonsius@amnesty-international.be.

DOWNLOAD De Affiche

5. DOE EEN GIFT

Alleen dankzij de betrokkenheid van mensen zoals jij kunnen we onze strijd tegen onrecht voortzetten. Met jouw gift steun je ons werk voor mensen zoals Ahmadreza Djalali en vele anderen.

STEUN ONS

Jouw actie werkt!