Amnesty-groepen

Ben je boven de 25 jaar oud en heb je zin om je mee in te zetten voor mensenrechten? Wil je samen actie ondernemen met mensen in jouw buurt? Dan is een Amnesty-groep iets voor jou!

Zoek een Amnesty-groep in jouw buurt

Klik op zoek om de resultaten van je zoekopdracht te bekijken.

Je hebt tijd en wil samen met anderen actie ondernemen in de buurt? Dan is een Amnesty-groep iets voor jou!

Wereldwijd vormen groepen de ruggengraat van Amnesty International. Ook in Vlaanderen zijn er heel wat Amnesty-groepen actief.

Wat zijn Amnesty-groepen?

Amnesty-groepen bestaan uit vrijwilligers die in hun eigen stad of gemeente strijden voor mensenrechten, beseffende dat elke bijdrage een verschil maakt. Ze zijn heel veelzijdig en voeren op diverse manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,…

Ook jij kan meedoen met een bestaande Amnesty-groep in je buurt. Ze zullen je met open armen ontvangen. Is die er niet, dan houdt niets je tegen om zelf met een aantal vrienden een nieuwe groep op te starten.

Het Amnesty-kantoor of een andere Amnesty-groep in de buurt kan je daarbij altijd een handje helpen. Hieronder kan je alvast een Amnesty-groep in jouw buurt zoeken.

Als lid van een Amnesty-groep heb je toegang tot 'mijn Amnesty'

Amnesty-groepen ontvangen ook maandelijks de informatiebundel Amnesty in Beweging.

Vragen over Amnesty groepen?

Al dan niet gevonden wat je zocht? Neem zelf contact op met de groep, contacteer Lotte Peeters of gebruik onderstaand contactformulier.

Lotte Peeters
Groepenbegeleider

E-mail: [email protected]

Ik wil meer weten over Amnesty-groepen

Wil je informatie over een specifieke Amnesty-groep? Wil je zelf een groep opstarten? Stel hier je vraag.

Privacy: Amnesty International vindt je privacy erg belangrijk en zal dan ook zorgvuldig met de door jou verstrekte persoonsgegevens omgaan. Wij gebruiken jouw gegevens voor onze administratie, om je te informeren over ons werk, om je steun te vragen voor acties en voor incidentele verzoeken om bijdragen. Jouw gegevens worden niet verstrekt aan derden. Je kan jouw gegevens op ieder moment opvragen of laten wijzigen via de ledenadministratie.

Deze vraag wordt gebruikt om spam-inzendingen te vermijden.

Jij & Amnesty

Amnesty International, dat zijn wereldwijd meer dan 7 miljoen mensen die zij aan zij strijden voor mensenrechten. Ieder op zijn of haar manier, maar met hetzelfde vuur en dezelfde passie.

Toon alles

In het weekend van 27 september tot 29 september vond Checkpoint Changemakers plaats. 13 deelnemers waagden zich aan het jaarlijkse jongerenweekend van Amnesty Vlaanderen. Een weekend vol workshops, ontmoetingen met activisten, persoonlijke verhalen en actie!

4 jongeren vertellen over hun ervaringen.

Amnesty-medewerkster Cara (links) en rechtenstudente Naima (rechts) op de jongerentop in Nairobi, Kenia.

Meer dan honderd jonge mensen van over de hele aardbol die drie dagen lang debatteren over mensenrechten, dat geeft vonken. Naime, een 20-jarige Vlaamse studente, kan erover meespreken. Een sterke pitch over hoe ze mensenrechten wil inzetten voor een betere wereld, leverde haar een ticket op naar Kenia voor Amnesty's eerste jongerentop ooit.

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.