Lier [1830]

Amnesty-groep Lier, dat is een gemengde, open groep van ongeveer tien personen. Mensenrechten en Amnesty International dichter bij Lier brengen, dat is hun missie.

Ze ondersteunen verschillende Amnesty campagnes en acties en de jaarlijkse Schrijf-ze-VRIJdag. De groepsleden werken ook intensief voor Jayyus, een Palestijns dorp dat door de Israëlische muur/het hek van haar landbouwgronden wordt afgescheiden. Zij werken actief mee aan de organisatie van Lierse evenementen, zoals het filmfestival OpenDoek Lier en De Wereldmarkt. Zij onderhouden goede contacten met de lokale afdeling van Samenlevingsopbouw, die zich inzetten voor maatschappelijk kwetsbare groepen. Amnesty Lier is ook vertegenwoordigd in de Lierse Wereldraad.

De groep komt 5 maal per jaar samen in de bibliotheek van Lier, op donderdagavond.

Interesse?

Neem contact op met Michèle Lemmens via e-mail.

Nieuws uit de groep

Amnesty-groep Lier in actie tijdens Open Doek Lier
Tijdens de 50ste verjaardagscampagne van Amnesty International in 2011 streed de Amnesty groep Lier voor Salah al-‘Arouri, een Palestijn uit de bezette Westelijke Jordaanoever. Tijdens het Open Doek filmfestival op 14 mei organiseerde de groep een toost op de vrijheid en de mensenrechten. De film 'Stand van de Sterren' werd ingeleid door Karine Vandenberghe, voorzitster van Amnesty International Vlaanderen.

Ontmoetingsplaats:
De Colibrant, Lier
Ontmoetingsmoment:
donderdagavond 20u.
Soort:
Amnesty-groep
Gemeente:
Lier
Regio:
Antwerpen
Contactpersoon:
Michèle Lemmens
Postcode:
Contact gemeente:
Lier

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.