Kortrijk-Studentenkern Kulak [4820]

De jonge Kortrijkse studentenkern zet zich in voor het organiseren van evenementen om studenten warm te maken voor mensenrechten.
Tijdens Amnestycafé komt een gastspreker vertellen over de nieuwste ontwikkelingen op vlak van mensenrechtenproblematiek. Ondertussen kan je je dorst lessen aan de bar.
Tijdens onze evenementen is er ook altijd een Schrijf-ze-VRIJ-actie waar jij met wat inkt, papier en enkele handbewegingen iemands leven kunt veranderen.
Op Livingroomconcert kunnen alle activisten, geïnteresseerden of sympathisanten zich ontspannen in een gezellige sfeer waar upcoming bandjes ons verwennen met hun livemuziek. Tegelijk kun je je blik verruimen op mensenrechtenvlak. Het is ook dé gelegenheid om contacten te leggen met andere activisten of sympathisanten.
Tijdens de volgende jaren willen wij ons uitbreiden en meer evenementen organiseren in Kortrijk. Heb jij voorstellen of ideeën en wil je deze met ons delen? (of wil je lid worden) Contacteer ons via onze Facebookpagina!
Interesse?
Je vindt de Kortrijkse studentenkern op Facebook.

Ontmoetingsplaats:
KULAK
Soort:
studentengroep
Gemeente:
Kortrijk
Regio:
West-Vlaanderen
Contactpersoon:
Roel Kint
Telefoon:

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.