Hoogstraten [1004]

Amnesty-groep Hoogstraten

Op 11 mei 1995 ging de Amnesty-groep Hoogstraten van start in het voormalig lokaal De Gelmel. Will en May waren onmiddellijk bereid een deel van hun café open te stellen voor de maandelijkse schrijfacties. De afgelopen jaren werden er gemiddeld zo’n 350 brieven per jaar geschreven! Ondertussen, na 20 jaar engagement en bezieling, heeft Mary Laureyssens de fakkel doorgegeven.

Nu komen we samen in bistro Oud Hoogstraeten, in het Peperstraatje. Iedere derde donderdag van de maand komen we daar samen en schrijven, tussen koffie, pot en pint, de brieven voor de geselecteerde acties van Amnesty.

Vanaf najaar 2019 schrijven we ook maandelijks de vrijdagnamiddagen, telkens de tweede vrijdag van de maand.

Hier alvast de data tot aan de vakantie 2020.

Vrijdagnamiddagen: 13/09 - 11/10 - 08/11 - 10/01 - 14/02 - 13/03 - 10/04 - 08/05 - 12/06 van 14 tot 16 uur.

Donderdagavonden: 19/09 - 17/10 - 21/11 - 16/01 - 20/02 - 19/03 - 16/04 - 28/05 - 18/06 van 20 tot 22 uur.

De Schrijfmarathon gaat door in zaal Pax op woensdag 9 december 2020 van 11 tot 23 uur.

Je hoeft geen lid van de organisatie te zijn om mee te schrijven. Iedereen is welkom en elke brief telt. Breng een pen mee en kom gewoon kennismaken met de acties en de schrijvers!

Via Staf Coertjens kan je nog veel meer te weten komen over de activiteiten in en rond Hoogstraten. We organiseren een kaarsen- en wenskaartenverkoop in december tijdens de week van de mensenrechten. Ook nemen we deel aan de schrijfmarathon in dezelfde periode.

Amnesty is ook lid van de mondiale raad van Hoogstraten, waar diverse organisaties mee het beleid rond Noord-Zuid mee bepalen.

E: staf.coertjens@telenet.be

Ontmoetingsplaats:
Bistro Oud Hoogstraeten - Peperstraatje
Ontmoetingsmoment:
schrijfavond elke derde donderdag van de maand, behalve in juli en augustus, om 20u - schrijfnamiddag elke tweede vrijdag van de maand, behalve juli en augustus, om 14u
Soort:
Amnesty-groep