Hoogstraten [1004]

Amnesty-groep Hoogstraten

Op 11 mei 1995 ging de Amnesty-groep Hoogstraten van start in het voormalig lokaal De Gelmel. Will en May waren onmiddellijk bereid een deel van hun café open te stellen voor de maandelijkse schrijfacties. De afgelopen jaren werden er gemiddeld zo’n 350 brieven per jaar geschreven! Ondertussen, na 20 jaar engagement en bezieling, heeft Mary Laureyssens de fakkel doorgegeven.

Nu komen we samen in bistro Oud Hoogstraeten, in het Peperstraatje. Iedere derde donderdag van de maand komen we daar samen en schrijven, tussen koffie, pot en pint, de brieven voor de geselecteerde acties van Amnesty.

Je hoeft geen lid van de organisatie te zijn om mee te schrijven. Iedereen is welkom en elke brief telt. Breng een pen mee en kom gewoon kennismaken met de acties en de schrijvers!

Via Staf Coertjens kan je nog veel meer te weten komen over de activiteiten in en rond Hoogstraten. We organiseren een kaarsen- en wenskaartenverkoop in december tijdens de week van de mensenrechten. Ook nemen we deel aan de schrijfmarathon in dezelfde periode.

Heb je goesting in Antilliaanse muziek? Amnesty International organiseert elk jaar in augustus  de bonnenverkoop op de Antilliaanse Feesten ; in ruil voor enkele uurtjes bonnenverkoop krijg je gratis inkom, een t-shirt en drank- of eetbonnetjes. Amnesty ontvangt daarvoor een financiële bijdrage van de organisatie.

Amnesty is ook lid van de mondiale raad van Hoogstraten, waar diverse organisaties mee het beleid rond Noord-Zuid mee bepalen.

E: [email protected]

Hoogstraten
Telefoon:

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.