Heverlee [53]

Bloemenactie in Heverlee, 2010

Amnesty-groep Heverlee is een groep die zijn naam ten volle verdient. “53” is ongeveer de gemiddelde leeftijd van de groepsleden, maar dat wil geenszins zeggen dat ze enkel binnenskamers teruggetrokken leven. Rond Kerst “een kaars voor Amnesty “ verkopen doe je nog altijd best met een standje buiten. Al verkiezen de groepsleden wel het lenteweer voor een Amnesty-Moederdag-actie op de Heverlese zondagsmarkt.

Binnenskamers staan ze voor overtuiging. Ze focussen als groep al jaren op de regio Grote Meren (DRCongo, Rwanda, Burundi). Geen makkelijke regio, maar met de overtuiging dat een deel van je tijd in mensenrechten steken de moeite is.

Natuurlijk volgt de groep ook andere Amnesty-dossiers op en proberen de leden hun steentje bij te dragen tot het grote Amnesty-geheel.

Alleen mensenrechten is een te so(m)ber dieet om als groep op te overleven. Iedere vergadering heeft daarom wel zijn zijsprongen met babbels over de gewone actualiteit. En op tijd en stond een natje, droogje of een BBQ hoort er ook bij natuurlijk…

Amnesty-groep Heverlee vergadert op wisselende dagen in de maand, meestal bij iemand thuis maar ook al eens boven de Bar del Sol op het einde van de Schapenstraat in Leuven. De wisselende dagen zorgen ervoor dat je ook nog een leven hebt naast Amnesty.

Wil je zien of de groep je ligt op een vergadering of heb je tijd om soms eens aan een actie of kaarsenverkoop mee te doen: geef een seintje aan Ann op 0473524155 of mail naar [email protected]

Ontmoetingsplaats:
wisselend
Ontmoetingsmoment:
wisselend
Soort:
Amnesty-groep
Gemeente:
Leuven
Regio:
Vlaams Brabant
Contactpersoon:
Ann Mannaerts
Adres:
Dorpsstraat 18
Postcode:
Contact gemeente:
Bertem
Telefoon:
016 41 40 84 of 0473 52 41 55

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.