Gent-Regio [902]

Het regionaal secretariaat coördineert de activiteiten van de groepen in een stad of streek.

Regio-Gent kent heel wat actieve Amnesty groepen, elk met een eigen klemtoon en invulling.
Hieronder een lijstje met korte inhoud per groep. Meer info vind je op de pagina van de groep.

• Gent [37] : Veel ervaring - vrij traditioneel - open voor nieuwe leden - nogal intellectueel (bv talenkennis) - doen mee aan acties - de huidige leden hebben verschillende achtergronden en de meeste hebben weinig vrije tijd...
  • Gent-Leiestreek [61] : vriendengroep - nieuwe leden worden warm verwelkomd - activiteiten in ankergemeente Sint -Martens-Latem en in het begijnhof van Gent - sensibilisering - aangename aan het nuttige paren - wijnverkoop - lezingen - regionale media
  • Gent [86] : jong 60+ - sterk inhoudelijk - flexibel - vriendengroep - brieven schrijven - al 26 jaar bestaande groep - traditierijke groep - dossierkennis - dezelfde interessegroep - ervaring aanwezig - spoedacties - kunstgericht - expertise
  • Gent [132] : jong 40 +, verkoopstand, vriendengroep, brieven schrijven, open, al 21 jaar bestaand, traditierijke groep, overwegend vrouwengroep, dezelfde interesse groep, ervaring aanwezig, spoedacties, evenementen
  • Gent [141] : Elke maand kan iedereen komen schrijven in deze groep. Dossierwerk over China/Tibet. Andere toffe acties zoals etentjes, koken, Sardisch etentjes... Vele zijn ook actief in de Actiegroep Gent. Nieuwe leden zijn van harte welkom!
  • Gent [152] : leeftijd 20- 65 jaar, briefschrijfgroep, kaarsenverkoop tijdens Mensenrechtenweek, helpen mee met winkelteam en actiegroep.
  • Gent [153] : 40plussers en 50minners - vriendengroep - brievenschrijven - al 23 jaar bestaande groep -ervaring aanwezig - spoedacties - Nederlandstalige groep - maandelijkse vergadering -expertise Zuid-Amerika - fondswervende activiteiten, etentjes
  • Gent [159] : Rond de 40 jaar - wakker - verwelkomen graag nieuwe leden - veel dossierwerk over Democratische Republiek Congo - onze mannen kwissen graag - koffie én wijn op de vergadertafel - als we voor iets gaan, dan gaan we ervoor
  • Gent [160] :   Honduras, José Eduardo Lopez

Telefoon:
GSM:

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.