Gent [153]

Wie zijn we ?

Amnesty-groep Gent 153 duwt symbolisch de Palestijnse muur om

Een groep vijftigers waarvan de meesten  nu toch reeds 30 jaar bezig zijn met Amnesty. Ja, een groep vrienden met inmiddels een AI-verleden.

Eigenlijk gebeurt het schrijfwerk tijdens de vergadering, je zou dus kunnen zeggen dat we eerder een schrijfgroep zijn. Beleidsmatig bezig met Amnesty zijn we bijna niet meer, je zal ons dus bijvoorbeeld geen vergadering zien wijden aan de voorbereiding van de Algemene Vergadering. We zijn wel actief betrokken bij de Gentse regio ( eindejaars­campagne, speciale evenementen....).

Onze regio

Als constante Zuid-Amerika meer bepaald Peru. We startten destijds met een dossier over buitengerechtelijke executies in Parco Alto, kregen daarna Maria Montenegro als onschuldige gevangene toegewezen , schreven haar vrij en werken nu voor Colombia. We zitten ook in het algemene netwerk voor Mensenrechtenactivisten in Centraal-en Zuid- Amerika . Ook Israel- Palestina behoort tot ons werkterrein.

In onze beginperiode hebben we veel gewerkt voor Turkije, tot dat land niet meer tot de specialiteit van AI Vlaanderen behoorde.

Fondswervende activiteiten

Sommigen onder ons blinken uit in het kaarsenverkopen maar eigenlijk zijn we altijd meer te vinden geweest voor eten en drinken. Vroeger waren dat etentjes met een exotisch gehalte, nu is dat onze jaarlijkse brunch in "de Vaart" in Gentbrugge (meestal in de maand september).

Amnesty-groep Gent [153] is een groep van Gent-Regio.

Ontmoetingsplaats:
wisselend
Ontmoetingsmoment:
Elke derde (?) vrijdag van de maand om 20.00u (soms andere momenten)
Soort:
Amnesty-groep
Gemeente:
Gent
Regio:
Oost-Vlaanderen
Contactpersoon:
Sophie Keuppens
Adres:
L. De Heerestraat 107
Postcode:
Contact gemeente:
Gent
Telefoon:

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.