Brussel Vijfhoek [1827]

Amnesty-groep Brussel Vijfhoek 1827

Wij zijn een toffe en actieve groep die maandelijks bijeenkomt in de bruine kroeg het Goudblommeke in Papier in Brussel om mensenrechtenthema's onder de aandacht te brengen.

We werken rond schrijf- en straatacties rond Congo, kinderrechten en andere campagnes en thema's van Amnesty. De werkthema's variëren ook naargelang de interesses van de groepsleden: iedereen kan voorstellen doen, de rest enthousiasmeren, en dan zijn we vertrokken!

Onze belangrijkste acties zijn de jaarlijkse Schrijf-Ze-Vrijdag in oktober, waarbij we in samenwerking met de Brusselse scholen op het Sint-Katelijneplein een ganse dag mensen aanspreken, brieven schrijven en sprekers ontmoeten, en de kaarsenverkoop op verschillende plaatsen in december.

We organiseren ook acties samen met de andere Nederlandstalige Brusselse groep, zoals een Palestina-avond of een stand op het zomerfestival in Dilbeek. Binnenkort plannen we een quiz.

We hebben een kleine website op https://amnestybrusselvijfhoek.wordpress.com

Interesse?

Indien je lid wenst te worden en in onze buurt woont, neem contact op met Saïmah via e-mail [email protected]

Je bent alvast erg welkom op onze maandelijkse bijeenkomsten.

Ontmoetingsplaats:
Goudblommeke van Papier, Cellebroerstraat 55 in Brussel
Ontmoetingsmoment:
3de woensdag van de maand
Soort:
Amnesty-groep
Gemeente:
Regio:
Contactpersoon:
Saïmah
Contact gemeente:

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.