Gent - Leiestreek [61]

Wie zijn we?

We vormen een hecht team, maar staan natuurlijk open voor nieuw bloed. Wij nemen deel aan de briefschrijfacties die ons voorgesteld worden door de coördinatoren, maar dragen ook ons steentje bij aan de groter opgezette Gentse happenings. Zoals vermeld sensibiliseren we ook graag op onze eigen creatieve manier. We bereiden samen de Algemene Vergadering voor en mandateren bijna altijd leden, ook op de nationale ontmoetingsdagen. Verder besteden we kritisch aandacht aan de nieuwe beleidsplannen en bespreken die vaak geanimeerd.

Onze regio

We ijveren vooral voor mensenrechtenactivisten in Zuid-Amerika, want we hadden Peru altijd als ankerland. Alle oproepen over De Grote Meren worden trouw beantwoord door Roger. Aan de jaarlijkse campagnes nemen we ook actief deel.

Onze sensibiliseringsacties

• We maken ons bekend in Sint-Martens-Latem en omstreken via voordrachten. Voorbeelden: Lieve Blancquaert en Afghaanse vrouwen, een debat over de doodstraf met Prof.Van Caenegem, Piet Van Eeckhaut en Bruno Tuybens.
  • Ook op 11 11 11 zijn we present met een infostand.
  • In Gent zelf organiseren we jaarlijks een ontbijt in het Elisabethbegijnhof met Edelweisskoeken, bussen we wervingsbrieven en houden een kaarsenstand in Delhaize, Martelaarslaan.
  • We organiseren panelgesprekken over India, Palestina, tentoonstellingen...
  • Verder plannen we nu nog infoavonden over Syrië, kunstexpo's enz.

Amnesty-groep Gent [61] is een groep van Gent-Regio.

Ontmoetingsplaats:
Wisselend
Ontmoetingsmoment:
Wisselend
Soort:
Amnesty-groep
Gemeente:
Gent
Regio:
Oost-Vlaanderen
Contactpersoon:
Marijke Huvenne
Adres:
Jan Van Hembysebolwerk 2/501
Postcode:
Contact gemeente:
Gent
Telefoon:

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.