Vrijwilliger

Je hebt ervaring die je wil delen of wil juist ervaring opdoen. Word dan vrijwilliger in het secretariaat in Brussel.

Amnesty International steunt op de inzet van vrijwilligers en dat geldt ook voor het secretariaat te Brussel. Hun inzet en gedrevenheid zijn onbetaalbaar.

Je vindt er studenten uit binnen- en buitenland, werklustige gepensioneerden, professionelen die hun specifieke vaardigheden aanbieden, pas afgestudeerden in afwachting van hun eerste job, creatievelingen allerhande en andere duizendpoten. Sommigen draaien al jaren mee en zorgen voor het dagelijkse reilen en zeilen, anderen engageren zich voor een welomschreven periode om bijvoorbeeld mee te werken aan een bepaald project.

Amnesty International biedt je de kans om meer dan nuttig werk te verrichten in een ploeg die eenzelfde 'hart voor mensenrechten' heeft. Je kan werken in een dynamisch team, de werktijden zijn flexibel en je kan je eigen accenten en creativiteit in je werk leggen.

Vrijwilligerswet

Amnesty International voldoet aan de verplichtingen opgelegd door de wet op het vrijwilligerswerk.

• Voor werklozen en bruggepensioneerden hebben wij een algemene toestemming om vrijwilligerswerk te doen voor onze organisatie. Er zijn dus géén extra formaliteiten of aanvragen vereist.

Hieronder vind je alle vacatures voor vrijwilligerswerk.

Geen vacature of vond je niets dat bij je past?

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.