Amnesty-groepen

Je hebt tijd en wil samen met anderen actie ondernemen in de buurt? Dan is een Amnesty-groep iets voor jou!

Wereldwijd vormen groepen de ruggengraat van Amnesty International. Ook in Vlaanderen zijn er heel wat Amnesty-groepen actief.

Wat zijn Amnesty-groepen?

Amnesty-groepen bestaan uit vrijwilligers die in hun eigen stad of gemeente strijden voor mensenrechten, beseffende dat elke bijdrage een verschil maakt. Ze zijn heel veelzijdig en voeren op diverse manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,…

Ook jij kan meedoen met een bestaande Amnesty-groep in je buurt. Ze zullen je met open armen ontvangen. Is er die niet, dan houdt niets je tegen om zelf met een aantal vrienden een nieuwe groep op te starten.

Het Amnesty-kantoor of een andere Amnesty-groep in de buurt kan je daarbij steeds helpen. Hieronder kan je alvast een Amnesty-groep in jouw buurt opsnorren.

Zoek een Amnesty-groep in jouw buurt

Klik op zoek om de resultaten van je zoekopdracht te bekijken.

Al dan niet gevonden wat je zocht? Neem zelf contact op met de groep of contacteer ons via het online formulier:

Ik wil meer weten over Amnesty-groepen

Wil je informatie over een specifieke Amnesty-groep? Wil je zelf een groep opstarten? Stel hier je vraag.

Nieuwsbrief

Privacy: Amnesty International vindt je privacy erg belangrijk en zal dan ook zorgvuldig met de door jou verstrekte persoonsgegevens omgaan. Wij gebruiken jouw gegevens voor onze administratie, om je te informeren over ons werk, om je steun te vragen voor acties en voor incidentele verzoeken om bijdragen. Jouw gegevens worden niet verstrekt aan derden. Je kan jouw gegevens op ieder moment opvragen of laten wijzigen via de ledenadministratie.

Je kan ook individueel actievoeren

Kies een actievorm die bij je past
Zet je in voor Amnesty en help mensen in nood

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.