Alles wat je wil weten over vluchtelingen

Weet je niet altijd hoe je moet reageren op uitspraken over migratie? Onze handige brochure zet 10 verschillende misvattingen omtrent de vluchtelingencrisis recht én reikt oplossingen aan.

De vluchtelingencrisis in Europa overheerst al maanden de politieke actualiteit. Daarnaast is het thema ook thuis en onder vrienden een heet hangijzer. Veel mensen vinden het niet zo eenvoudig om hierover in debat te gaan en te reageren op reacties als “Ze pakken onze jobs af,” “Europa wordt overspoeld door migranten” of “We kunnen er toch niets aan doen”. Of misschien worstel je zelf met deze vragen en wil je weten hoe het nu werkelijk zit?

Amnesty International ontwikkelde een brochure met cijfers en argumenten die 10 verschillende misvattingen omtrent de vluchtelingencrisis rechtzet én oplossingen aanreikt. Het resultaat is een handig en toegankelijk boekje boordevol informatie voor jezelf en je gesprekspartners.

Samen kunnen we bewijzen dat Europeanen niet tolereren dat mensenrechten van vluchtelingen en asielzoekers geschonden worden. We blijven druk uitoefenen op de Europese leiders zodat ze een einde maken aan deze situatie.

Vul hier je gegevens in en we bezorgen je de brochure(s) gratis.

Bestel de brochure nu!

Bestelformulier Brochure "Alles wat je wil weten over vluchtelingen"

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.