Amnesty Jongeren

Ben je jong en het onrecht in de wereld soms meer dan beu? En heb je zin om daar iets aan te doen? Dan pas jij 100% bij Amnesty-jongeren!

kom op voor mensenrechten

Mensenrechten zorgen voor meer rechtvaardigheid, vrijheid en gelijkheid. Meer dan 7 miljoen Amnesty-supporters over de hele wereld zetten zich hiervoor samen in. En jij kan meedoen.

“Mijn boodschap aan de jeugd is: vergeet de oude wijsheid dat jonge mensen de leiders van morgen zijn. Als je wacht tot morgen is het misschien te laat om nog iets te redden.”

Kumi Naidoo, Secretaris-Generaal van Amnesty International, in MO*

Wat kan je doen?

Er zijn véél opties. Hieronder kan je er een paar lezen. Wat je ook doet, je staat er nooit alleen voor. Onze jongerenmedewerkster Cara is er altijd om je te helpen.

organiseer een actie

Een actie kan vanalles zijn: samen brieven schrijven naar wereldleiders en ambassadeurs om respect voor mensenrechten te eisen (ja, dat werkt!), een feestje of quiz organiseren om geld in te zamelen voor Amnesty, een protestactie voeren …

Laat je creativiteit de vrije loop: geen initiatief of idee is te zot. Wil je samen brainstormen over een idee of kan je materiaal gebruiken Laat het weten aan Cara!

“Niet bij de pakken blijven zitten, maar reageren en onze stem laten horen, is het beste wat we kunnen doen!”

Sixtine, Amnesty-jongerenactivist, in het jaarverslag

join onze facebookgroep

Amnesty International organiseert zelf activiteiten: ontmoetingen met internationale mensenrechtenverdedigers, jongerenweekends, workshops, protestacties aan ambassades en nog veel meer. Wil je hiervan op de hoogte blijven? Join dan de Amnesty Jongeren-Facebookgroep.

Als we jong bloed en frisse ideeën nodig hebben voor Amnesty-acties, posten we het ook in die groep.

Kom bij een jongerengroep of start er zelf eentje

Heb je goesting om met vrienden meer dan één evenement of actie te organiseren? Dan is een Amnesty-jongerengroep misschien iets voor jou. In de blog van Minte kan je lezen wat er zo geweldig is aan zo’n jongerengroep.

Ontmoeting met Albert Woodfox  en Robert King, die allebei decennialang in isolement zaten opgesloten in Amerika na een twijfelachtig proces, op kantoor bij Amnesty.

Contacteer haar via e-mail op [email protected] of stel je vraag via onderstaand formulier. Tot snel!

Cara Allonsius

Stel je vraag via dit formulier:

Amnesty-groepen

De activisten van de Amnesty-groepen strijden in hun eigen stad of gemeente voor mensenrechten. Ze zijn gedreven en veelzijdig en voeren op verschillende manieren actie. Ze schrijven brieven, organiseren een benefiet, zetten een rommelmarkt op poten, trekken met een petitie naar het marktplein,… Heb je interesse, zoek hier de groepen in jouw buurt.