Steun Mensenrechtenverdedigers in Turkije

#FreeRightsDefenders

Vraag de Turkse regering om Taner Kılıç vrij te laten

Taner Kılıç deed simpelweg zijn job. Als voorzitter van Amnesty International Turkije bracht hij mensenrechtenschendingen in zijn land aan het licht. Maar op 9 juni 2017 werd hij in de cel gegooid en ongegrond beschuldigd van “lidmaatschap van een gewapende terroristische organisatie”.

Een maand later, werden 10 mensenrechtenverdedigers, onder hen dit keer ook de Directeur van Amnesty Turkije, gearresteerd tijdens een routine workshop voor mensenrechtenactivisten in Istanbul.

Allemaal worden ze beschuldigd van aan “terrorrisme”-gelinkte misdrijven – een absurde poging om hun mensenrechtenactivisme te beëindigen.

Taner zit nog steeds in de gevangenis – en al werden de Istanbul 10 ondertussen dankzij onze wereldwijde actie vrijgelaten, toch blijft de absurde aanklacht tegen hen voortlopen.

Taner en de Istanbul 10 zijn onze vrienden en onze collega’s. Ze wijdden hun leven aan het beschermen van eenieders rechten in Turkije en daarbuiten. Door hen als criminelen af te schilderen, tracht de overheid de positie van anderen die opkomen voor hun rechten te verzwakken en strippen ze het Turkse volk van hun eigen persoonlijke vrijheden.

We blijven actie voeren tot ze ALLEMAAL vrij zijn. Samen eisen we de vrijlating van Taner en vragen we dat alle aanklachten tegen hem en de Istanbul 10 vernietigd worden.

LAAT TURKIJE WETEN DAT WE HEN VAN OVER HEEL DE WERELD IN DE GATEN HOUDEN.

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.