Kom naar de Kick-off in Antwerpen

Actietermijn:
01/12/2018

Zaterdag 1 december 2018: markeer de datum nu al in je agenda want op die dag geeft Amnesty International het startschot van haar jaarlijkse, wereldwijde Schrijfmarathon.

We zetten de deuren van de Karel de Grote Hogeschool aan de Groenplaats in Antwerpen wagenwijd open.

Van 10u ’s ochtends tot 22u ’s avonds verwachten we honderden mensen om samen brieven te schrijven voor negen mensen of groepen die het slachtoffer zijn van mensenrechtenschendingen. Je kan dus de hele dag langskomen om een paar brieven te schrijven, even op te warmen met een kom soep en fijne muziek. Vorig jaar penden de deelnemers aan deze kick-off meer dan 4000 brieven en kaartjes bij elkaar, dat zijn er bijna vijf per minuut!

Met de hulp van heel wat schoon volk kunnen we de ganse dag genieten van heerlijke live-muziek. Onder andere Bart Cannaerts, Steven Debruyn, Belated Promise Ring, DadaWaves en Tiny Legs Tim bevestigden hun aanwezigheid al. De intieme optredens scheppen de ideale sfeer om brieven te blijven schrijven.

Wie last heeft van kramp in de handen kan een gratis handmassage krijgen en aan de bar verwennen we iedereen met honger of dorst.

Het recept van de Schrijfmarathon is simpel: schrijf brieven voor mensenrechtenverdedigers in nood, en verander hun leven. Machthebbers kunnen miljoenen doelgerichte schrijfacties uit alle hoeken van de wereld niet zomaar naast zich neerleggen.

De cijfers van 2017 liegen er niet om: zeven van de tien mensen voor wie we toen schreven, kennen vandaag een beter leven en meer respect voor hun mensenrechten.

Ingrediënten genoeg dus om er een hartverwarmend mensenrechtenfeest van te maken, breng dus zoveel mogelijk volk mee naar de Groenplaats in Antwerpen! Tot dan!

Vrijwilligers gezocht!

Om van ons kick-off feest weer een fantastisch succes te maken hebben we uiteraard helpende handen nodig.

Wil je graag komen helpen op 1 december? Geef je dan op als vrijwilliger!

Waar?

Karel de Grote Hogeschool - Campus Groenplaats - Nationalestraat 5, 2000 Antwerpen

Ter inspiratie alvast wat sfeerbeelden van vorig jaar:

Wil je zelf een schrijfmarathon organiseren? Dat kan!