Help het geweld in Myanmar te stoppen

In Myanmar zijn honderdduizenden Rohingya, een moslimminderheid, op de vlucht geslagen. Dat begon nadat op 25 augustus gewapende Rohingya legerposten aanvielen. Het leger reageert met een grootschalige militaire operatie waarbij veel burgerdoden vallen. Satellietbeelden tonen dat dorpen van Rohingya zijn platgebrand. Berichten over moorden en verkrachtingen stromen binnen.

Het geweld moet stoppen. Teken de petitie!

Veel Rohingya proberen met vissersboten buurland Bangladesh te bereiken. Onder hen zijn zwaargewonden en kinderen. Nog eens duizenden anderen zijn naar verluidt gestrand in de bergen. Ze krijgen geen hulp omdat humanitaire organisaties worden tegengehouden.

Decennia van discriminatie

De Rohingya worden al decennia achtergesteld. De afgelopen jaren werden zij veelvuldig slachtoffer van verkrachtingen en martelingen door de Myanmarese veiligheidstroepen.

Het genadeloze geweld tegen de Rohingya door het leger van Myanmar en de veiligheidstroepen moet onmiddellijk stoppen! Teken nu de petitie.

Teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.