Haal vluchtelingen van Griekse eilanden

Vluchtelingen op de Griekse eilanden komen met moeite de ongewoon koude winter door. Ze zitten gevangen door het inhumane beleid van de EU.

Mannen, vrouwen en kinderen blijven letterlijk in de kou staan op de drempel van Europa. Wat voor een samenleving behandelt mensen op deze manier?

Sinds de EU-Turkijedeal werd aangenomen in maart, hebben Europese leiders asielzoekers opgehouden op de Griekse eilanden met de verwachting om hen terug te sturen naar Turkije, onder de foute veronderstelling dat hun rechten daar gerespecteerd zouden worden. Maar de terugkeer ging niet door zoals de leiders hadden verwacht. Hierdoor zijn de eilanden overbevolkt, de mensen zijn bang en alle hoop is vermorzeld.

Dit gaat de geschiedenis in als een smet op ons collectief geweten. We moeten nu handelen!

Spoor je regering en de Voorzitter van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker aan om mensenlevens op de eerste plaats te zetten en er met andere EU-regeringen werk van te maken om vluchtelingen van de Griekse eilanden naar andere Europese landen te brengen.

Kom nu in actie