Bescherm Rodrigo Mundaca

Bescherm Rodrigo Mundaca

539 handtekeningen

Rodrigo is een mensenrechtenverdediger die sinds 2012 openlijk ijvert voor de toegankelijkheid van water in zijn land. Moedig als hij is, blijft hij doorgaan, ondanks de constante dreiging van geweld en opsluiting.

Water is schaars in de Chileense Petorcaprovincie. Lokale gemeenschappen worden er als eerste door getroffen. Rodrigo Mundaca maakt deel uit van MODATIMA, een organisatie die opkomt voor het recht op water van de lokale gemeenschappen. Rodrigo onthult keer op keer de illegale extractiepraktijken van politiekers en zakenlui. Hij en andere leden van MODATIMA liepen in het verleden het risico opgesloten te worden en zijn vaak het slachtoffer van doodsbedreigingen en fysiek geweld.

Toch laten ze de schouders niet hangen, vol moed en overgave zetten ze de strijd voor hun recht op water verder.

Rodrigo en andere leden van MODATIMA vechten onvermoeibaar om de anderen te beschermen. Steun hun strijd: vraag de Chileense overheid om mensenrechtenverdedigers te beschermen.

Teken de petitie en vraag de binnenlandse Minister van publieke veiligheid Mario Fernández Baeza, een onderzoek te starten naar de doodsbedreigingen en de mensenrechtenverdedigers in zijn land te beschermen.

Met deze petitie en jouw handtekening voeren we druk op en vragen we de Chileense Minister van publieke veiligheid mensenrechtenverdedigers in Chili te beschermen.

teken de petitie

We vragen je geboortedatum enkel om na te kunnen gaan of je een uniek persoon bent in onze databank.