5 redenen waarom je je best nu inschrijft voor onze nieuwe “MOOC”

5 redenen waarom je je best nu inschrijft voor onze nieuwe “MOOC”

06 februari 2018

Wat is een “MOOC”?

MOOC staat voor massive open online course. Het is een reeks van lessen over mensenrechtenrechten die je online kan volgen.

1. Je volgt de MOOC op je eigen tempo

De volledige MOOC neemt tussen de 15 en de 20 uur in beslag. We raden je aan om deze te spreiden over vier weken. Door voldoende tijd te nemen, beheers je de materie niet alleen beter. Het geeft je ook de kans om op andermans antwoorden te reageren, in debat te gaan met andere Amnesty-activisten van over de hele wereld of samen een actie uit te denken. De huidige versie loopt van 24 januari tot 24 april 2018. Waarna hij voor een tweede keer geüpdate wordt.

1. Omdat hij over mensenrechtenverdedigers gaat!

Mensenrechtenverdedigers zijn bijzonder moedig en verrichten belangrijk werk in onze samenleving. In de lessen kom je te weten wie een mensenrechtenverdediger kan zijn, welke obstakels ze trotseren, hoe ze zichzelf daartegen wapenen en hoe jij zelf voor mensenrechten kan opkomen.

1. Alleen of in groep? Deze MOOC is toegankelijk voor zoveel mogelijk mensen

Al wat je nodig hebt is een computer of laptop met internettoegang zodat je waar je je ook bevindt – op je kamer, in de living, op kot, in de bibliotheek, …- je de MOOC makkelijk kan volgen. Je hoeft hem niet noodzakelijk alleen te volgen, maar kan dat ook samen met bijvoorbeeld een groep vrienden doen.

Tip voor leerkrachten: bekijk hem met de hele klas en gebruik hem als startpunt voor een debat.

1. Hij is beschikbaar in 4 talen

Je kan deze MOOC volgen in het Engels, Frans, Spaans of Arabisch.

1. Hij is helemaal gratis

Je kan de lessen helemaal gratis volgen via het online leerplatform Edx. Wil je graag een certificaat dan betaal je hier wel 49 USD voor. Maar dat is absoluut niet verplicht.

Helemaal overtuigd? Dan wensen wij jou veel MOOC-plezier!

Start MOOC