KALENDER GENDERTEAM - ZOMER 2019
Uit de beweging

KALENDER GENDERTEAM - ZOMER 2019

21 juni 2019

Wil je graag meeschrijven aan deze nieuwsbrief? Ben je al een Amnesty-vrijwilliger en wil je spoedacties over vrouwenrechten ontvangen? Of heb je andere opmerkingen of vragen? Stuur gerust een mailtje naar [email protected] en we kijken wat we samen kunnen bereiken.

Kalender Genderteam ZOMER 2019

Antwerp Pride

De Antwerpse Pride herinnert en viert de lange weg die we al afgelegd hebben naar de acceptatie en de gelijke kansen voor de LGBT+ gemeenschap. Een weg die blijft voortduren, gezien de acceptatie nog niet vanzelfsprekend is en er nog steeds uitsluiting, discriminatie en geweld tegen de LGBT+ gemeenschap in eigen- én in buitenland plaatsvindt. Door een platvorm te geven aan de vele stemmen binnen onze gemeenschap willen we onze gemeenschap versterken en onderwijzen en daarnaast het grote publiek sensibiliseren en trachten bruggen te bouwen tussen de vele actoren zoals ondernemers, de gemeenteraad, de culturele gemeenschap, NGO’s en academici.

• Wanneer: woensdag 7- zondag 11 augustus (Pride op zaterdag 10 augustus)
  • Waar: Antwerpen
  • Prijs: Gratis
  • Meer info

Feminist Lab 2019: Women in public space, hosted by Vrouwenraad in Brussel

The Feminist Lab is een drie dagen durend proces dat jonge vrouwen (tussen 18 en 30 jaar) samenbrengt om ideeën en ervaringen te delen, hun vaardigheden uit te breiden en concrete oplossingen te vinden voor de problemen die ze in hun dagelijks leven ondervinden. Het programma is opgebouwd rond actieve participatie en co-creatie. Dit betekent: uitvoerig in gesprek gaan met elkaar, luisteren naar de anderen en deelnemen aan workshops en – indien gewenst – de mogelijkheid zelf een workshop te geven of een onderwerp naar voren te schuiven.

Tijdens deze editie werken we rond wat het betekent om een vrouw te zijn in de publieke ruimte. We zullen proberen te definiëren WELKE obstakels we in de publieke ruimte tegenkomen, HOE we deze kunnen aanpakken en uiteindelijk ook effectief iets DOEN.

• Wanneer: vrijdag 20- zondag 22 september vanaf 18:00
  • Waar: Brussel